Registruokis nemokamai konsultacijai

Registracija nemokamai konsultacijai telefonu.

DAŽNAI UŽDUODAMI KLAUSIMAI APIE RŪKYMĄ … ir kodėl palūžtam mesdami rūkyti

Koks skirtumas tarp metimo rūkyti ir metimo garinti?

Nėra jokio skirtumo. Supratus, kodėl vartojamas nikotinas neatneša jokios vertės yra raktas, išsivadavimui nuo rūkymo, ar elektroninių cigarečių garinimo. Daugelis e-cigarečių garintojų rūko įprastas cigaretes, o garina tada, kai draudžiama rūkyti.

Ar man vis dar bus smagu vakaroti su draugais, kurie rūko, kai mesiu?

Žinoma. Kai metate rūkyti, iš karto po seminaro esate laisvi nuo neigiamų minčių apie rūkymą. Jūs tiesiog mėgaujatės gyvenimu, tame tarpe ir vakaronėmis su draugais be cigaretės. Visiškai nesvarbu, ar esate apsupti rūkančių ar nerūkančių draugų – jaučiatės puikiai.

Esu stiprios valios, tačiau jaučiu jog jos vistiek trūksta metant rūkyti – kodėl taip yra?

Yra klaidingai manoma, jog metant rūkyti reikia valios.Įprastai, mums reikia valios nedaryti kažko, ką norime daryti. Mes neva norime rūkyti, nes laukiame iš cigaretės malonumo ar atsipalaidavimo. Tačiau Aleno Karo pagalba suvokiame, jog ne tik cigaretė neatpalaiduoja, tačiau veikia kaip vienas didžiausiu streso stimuliatorių rūkančio gyvenime. Tada nelieka jokio poreikio pastangoms ar valiai, tam kad atsikratyti rūkymo.

Jei esi streso būsenoje, reikia palaukti ir mesti vėliau?

Turime suvokti, jog rūkymas sukelia stresą ir rūkoriai niekada nepatirs mažiau streso.

Kiek cigarečių rūkyti yra saugu?

Saugu yra rūkyti 0 cigarečių, tačiau daugelis žmonių mano – jog sumažinus iki ‘beveik 0’ sau nekenki. Bėda, jog rūkantys sumažinti nesugeba ir niekada nesugebės, kadangi rūkymas tai narkotinė priklausomybė. O priklausomybė reiškia – nėra kontrolės.

Kada geriausia mesti rūkyti?

Mesti rūkyti, kaip ir sodinti medžius – geriausia buvo prieš 10 metų, kiek blogiau – šiandien. Visiškai nepadės to darymas rytoj.

Kokį metodą mesti rūkyti rinktis geriausia?

Jei turėtumėte galimybę rinktis vaistus nuo jūsų ligos, kurie abu veikia vienodai t.y. 90proc. garantija
a) kurie išgydo 90proc. jūsų ligos atvejų
b) nuo kurių 90proc. klientų miršta.
Ką rinktumėtės?
Aleno Karo metodika padeda virš 90rpoc. klientų, kai virš 90proc. klientų naudojant nikotino pakaitalus nepasiekia rezultato.

Kodėl mesti rūkyti reikia tiek daug valios?

Keista, kad galvojame, jog reikia valios neimti cigaretės. Jei sakytume reikia daug valios nepakelti nuo žemės šiukšlės, pvz. cigaretės nuorūkos, ar tai didelis skirtumas? Tiesiog nuorūkoje, mes nematome jokios prasmės … o cigaretėje. Kai suvoksime, jog cigaretėje taip pat nėra visiškai jokios prasmės, mums nereiks nei lašelio valio kad mesti sėkmingai.

Ar reikia specialių detoksikacijos ir valymo procedūrų metus rūkyti?

Ne, mūsų kūnas regeneruoja savaime, tiesiog mes jo nebenuodijame ir jam nebekenkiame ir mūsų savijauta pagerėja.

Ką daryti, jei po seminaro vėl pradėjau rūkyti?

Aleno Karo metodo pagalba užtikrina, kad net jei turėsite sunkumų po pirmojo seminaro, susitiksime ir poros valandų bėgyje šiuos sunkumus pašalinsime. Taip atsitinka, kai sąmoningai suvokiant jog esi laimingas nerūkantis, vis dar įsileidžiame vidines dvejones. Mūsų antro susitikimo tikslas, tas dvejones pašalinti ir užtikrinti, jog rūkorius metė rūkyti ir yra laimingas.

Ar mesti rūkyti geriau asmeniškai, ar grupėje?

Privatūs būdai mums padeda koncentruotis į savo problemų sprendimą, tačiau mes sunkiau galime panaudoti kitų geriausias praktikas ir įkvėpimą. Tad grupėje mesti šiek tiek lengviau ir maloniau.

Ar naujas būdas ‘tabako garinimas’ sveikesnis?

Jei kas norėtų jums pristatyti sveikesnį heroino susileidimo būdą, jo gėrimą .. tai tai pakeistu faktą, jog jums siūloma likti priklausomam nuo narkotikų? Manau atsakymas akivaizdus.

Ar nikotino pakaitalų terapijos rezultatai yra mediciniškai ištirti?

 Pardavėjai teigia TAIP, tačiau pasidomėjus tyrimo rezultatais paaiškėjo, jog nikotino gaminių pardavėjų dauguma nežino apie jokius rezultatus ir apsiriboja komentaru ‘nikotino pakaitalai padidina tikimybę mesti rūkyti’

Ar įmanoma rūkyti saugiai?

Ar įmanoma mėgautis heroinu saugiai? Atsakymą žinote patys, tačiau heroino atveju galime naudotis vienkartiniai švirkštais, tam kad neužsikrėsti AIDS ir pan. Rūkymo atveju …

Ar vaikas, pabandęs elektroninę cigaretę jau yra rūkantis?

Svarbu ne kad vaikas pabandė, svarbu kodėl jis pabandė – ko jis tikėjosi iš elektroninės cigaretės. Jei tai buvo skonio patikrinimas, negalime teigti jog vaikas jau rūko. Tačiau jei tai traukiant e-cigaretę, vaikas turėjo lūkesčių: pritapti prie kompanijos, būti kietam ir pan. ir šie lūkesčiai pasiteisino – beveik garantuota, jog vaikas taps reguliariai rūkančiu.

Ar bauginimas rūkymo pasekmėmis yra efektyvus stimuliatorius mesti rūkyti?

Taip, tai efektyvus stimuliatorius, bet rūkyti ne mažiau, o daugiau. Rūkantys žino apie tabako vartojimo pasekmes ir jų bijo. Taip pat nikotinas vartojamas kad nuraminti nervus. Kaip primename rūkoriui apie tai, jog rūkymas jį žudo, jis susinervina ir turi rimtą priežastį prisidegti.

Ar kokybiškos cigaretės yra vertingesnės?

Ar žuvusiam kareiviui svarbu, ar jis buvo nušautas paauksuota, ar paprasta kulka? ‘Kokybiškos cigaretės’ tėra žudymo įrankis, tik tiek.

Ar yra tyrimais įrodyta, jog nerūkyti yra sveikiau?

Ne, tiesiog nerūkantys turi daugiau energijos, jėgų, stipresnį imunitetą, geresnę nuotaiką ir kitą, ko nereikia įrodinėti moksliškai.

Ar svarbu sulaukti tinkamo laiko mesti rūkyti?

Svarbu suprasti, jog tinkamas laikas jau praėjo, dabar svarbu nepavėluoti mesti rūkyti.

Ar veiksmingi mesti rūkyti siūlantys vaistai?

Taip, jų veiksmingumas – paremtas tyrimais su labai abstrakčiais rezultatais nurodo, jog jie padidina tikimybę mesti, o ne užtikrina metimą rūkyti. Taip pat nėra aišku kiek laiko medikamentai turi būti vartojami yra šalutinis poveikis ir kita. Turint omeny, jog metant valios pastangomis – tikimybė mesti tėra apie 5 procentus, o panaudojus vaistus mes tiesiog padidiname (kad ir dvigubai), vis dar lieka labai mažai vilties mesti.

Kodėl įpročio rūkyti taip sunku atsisakyti?

Pirma didžiausia klaida metant rūkyti – laikyti rūkymą įpročiu. Taip rūkymas sukuria įpročius, tačiau pats nėra įprotis – tai priklausomybė. Žmonės tampa priklausomi nuo tabako dūmuose esančio nikotino ir įgauna ne vieną, o dvi priklausomybes. Fiziologinę ir psichologinę. Abi priklausomybės yra psichologinės ligos, kurias  reikia gydyti, o ne bandyti atsisakyti įpročio.

Kuris vaistas geriausiai padeda mesti rūkyti, blokuodamas nikotino receptorius?

Na pradėkime nuo to, kad pas žmogų nėra nikotino receptorių – tad blokuoti juos būtų sudėtinga. Chapix pardavėjai (veikl. medžiaga Vareniklinas) paprasčiausiai ‘ištyrė’ jį. Palygino veikliąsias medžiagas Citizinas, Dianiciklinas ir Vareniklinas, kaip veikia metimą rūkyti. Buvo nuspręsta (neaiškiomis proporcijomis) jog Vareniklinas veikia geriausiai, tačiau labai svarbu nusiteikimas.

Kaip rūkyti saugiai?

Rūkymas yra iracionalus veiksmas, kaip ir narkotikų vartojimas.

Kai mesiu rūkyti, susitvarkys mano sveikata – gal dar kas nors?

Rūkoriai, kurie metė rūkyti mano kur kas daugiau gerų dalykų nutinka, pvz. (citatos) Pradėjau geriau miegoti, tapau pozityvesnis, nukrito kraujo spaudimas, mano šeima pradėjo mane labiau gerbti, praleidžiu daugiau laiko su vaikais, maisto ir gėrimų skoniai tapo gerokai stipresni, nustojo slinkti plaukai, susitvarkė medžiagų šalinimas, sustiprėjo mano potencija ir daug daug kitų komentarų paliktų metusių rūkyti

Kaip padėti kitam mesti rūkyti?

Svarbu nespausti, nes gaunamas priešingas efektas. Svarbiau padėti suprasti, kodėl partneris bijo mesti rūkyti.

Kodėl, tam kad mesti rūkyti, rekomenduojama kreiptis pas gydytoją ar vaistininką?

Gydytojas ir vaistininkas yra profesionalai, padedantys susitvarkyti su rūkymo pasekmėmis t.y. ligomis. Tačiau turbūt puikiai suprantate, kad išsigydžius pvz. bronchitą ir toliau rūkant, tik laiko klausimas kaip greitai teks gydytis vėl.

Ar ekologiškas tabakas sveikesnis?

Rūkyti tabaką be priedų būtų gan sudėtinga, tačiau vis vien gautumėte nikotino – pagrindinės, priklausomybę sukeliančios narkotinės medžiagos. Tai reiškia būtumėte priklausomas ir toliau rizikuotumėte visomis, šios priklausomybės sukeliamomis ligomis.

Ką reiškia priklausomybė?

(Wikipedia) Priklausomybė – sveikatos sutrikimas, liguistas polinkis kartoti veiksmą ar vartoti medžiagą neribotą kiekį kartų ir negebėjimas to kontroliuoti.

Kiek reikia rūkyti, kad priprasti?

Fiziologiniai priklausomybės procesai, prasideda nuo pirmo ‘dūmo’. Psichologiniai priklausomybės procesai gali prasidėti net prieš prisidegant pirmą cigaretę, kaip ir gali prasidėti tik pabandžius mesti.

Nuo ko pradėti, jei nori mesti?

Kinų patarlė sako, 1000 lygų kelionė prasideda nuo pirmo žingsnio, tad pradėkite nuo jo. Pradėkite sąmoningai siekti tikslo, pasikalbėkite su žmonėmis, galinčiais jums padėti, paremti, patarti. Paklauskite savęs ar neidealizuojate rūkymo? Kodėl iš tiesų norite mesti rūkyti? Kokio gyvenimo siekiate mesdami? Nesustokite, įsipareigokite sau ir kitiems ir džiaukitės kiekvienu pasiekimu, bei nepergyvenkite jei iš pirmo karto nepavyko – jūs neturite ką prarasti.

Kodėl poliklinikoje man nepadeda rūkyti?

Poliklinikoje ir ligoninėje, puikiai padeda susitvarkyti sveikatos problemas, kurias sukelia rūkymas, tačiau priežasties pašalinti negali. Dėl paprastos priežasties, priežastis yra psichologinė – ir jos medikamentais paprasčiausiai negalima išspręsti. Blogai, kad žmonės tikisi, jog daktaras pagelbės ir nusivilia.

Jei elektroninėse cigaretėse nėra kancerogenų, tai jos saugios?

Nuodingiausia medžiaga, kuri sukelia priklausomybę ir ligas yra nikotinas – tad pašalinus kancerogenus, pašaliname apie 20 procentų rizikos. Norint pašalinti visą riziką, reiktų pašalinti ir kancerogenus ir nikotiną, t.y. nustoti rūkyti.

Ar optimizmas padeda mesti rūkyti?

Be jokios abejonės optimizmas padeda. Ir dar svarbiau suvokti, kad pesimizmas, kuriuo pasikausto dažnas metantis rūkyti – ne tik trukdo, bet kone iš anksto pasmerkia bet kokius bandymus mesti. Taigi, taip – optimizmas yra puikus draugas metant.

Ar informacija apie rūkymo žalą skatina mesti rūkyti?

Ne, Pvz. Daktarai, žmonės – kurie žino daugiausiai apie rūkymo žalą vistiek rūko.

 

 

 

 

 

 

 

Kodėl žmonės laimingai meta rūkyti … ir palūžta. Labai svarbu tai suvokti, prieš pradedant mesti rūkyti pačiam.

Taigi, kodėl?

Daugelis rūkorių bando mesti rūkyti laikas nuo laiko, ypač per Naujus metus, ar kitomis progomis ir būna kone iš anksto susitaikę, kad jiems nepavyks. Vieni meta kelioms dienoms, kiti savaitėms ar net mėnesiams, tačiau palūžta.

Kodėl?

Nikotinas, kaip žinote, yra priklausomybę sukelianti narkotinė medžiaga. Ji pasišalina labai greitai. Ir fiziniai simptomai yra labai neryškūs, bei juntami vos keletą dienų. Bet rūkoriai palūžta po savaitės, ar mėnesio, kaip nikotino pasišalinimo simptomų jau seniai nebūna…

Tiesa sakant, žmogus jau būna nepriklausomas nuo nikotino tuo metu. Tačiau tik chemiškai … mat lieka kur kas stipresnė psichologinė priklausomybė.

Psichologinė priklausomybė, turime omeny, nemalonias mintis, tokias kaip: ‘Rūkymas padėdavo man nugalėti stresą’, arba ‘Negaliu atsipalaiduoti normaliai be cigaretės’.

Jei bandoma mesti naudojant valios metodą, šie lūkesčiai nesikeičia ir jaučiatės, kad darote didelė auką. Jūs netgi galite pavydėti rūkantiems ir jaustis prislėgti.

Taigi, naudojant valią, vieną dieną turime daugiau streso, ar kitą išskirtinę progą – valia baigiasi ir neiškentę prisidegame. Psichologinė priklausomybė nebuvo pašalinta, štai kodėl net po ilgo laiko jaučiame ‘potraukį’ ir rizikuojame tapti rūkančiais vėl.

Aleno Carr’s metodo sėkmė yra ilgalaikė, nes pirma nutraukiama psichologinė priklausomybė ir tai didelis Allen Carr’s metodikos pranašumas. Kai psichologinė priklausomybė pašalinta, ne tik bus lengva mesti – tačiau ir nepasigesite rūkymo. T.y. Tapsite laimingu nerūkančiu.

Yra dar viena rizika, kuri priverčia rūkorius suklupti. ‘Tik viena cigaretė’

Rūkantys draugai, dažnai paragina metusius prisidegti ‘tik vieną cigartę’. Tai dažniausiai nutinka vakarėlių metu, išgėrus, kartais esant didesniam stresui darbe. „Ei, vaišinkis! Tai tik viena cigaretė, kuo ji gali pakenkti?“ Ironiška, tačiau tokio pasiūlymo dažnai sulauksime iš rūkoriaus, gailinčio cigarečių kitiems. Kodėl? Todėl kad rūkoriai jaučiasi darą kažką kvailo ir būdami kompanijoje su kitais rūkančiais jaučiasi mažiau idiotiškai. Štai kodėl priklausomus žmones traukia ir kodėl priklausomybės yra tokios socialiai svarbios. Ypač būdami nerūkančių kompanijoje, rūkoriai jaučiasi it kas mestu jiems iššūkį.

Alkoholio rizika

Daugelis metusių rūkyti naudojant valios metodus pradeda rūkyti vėl kai išgeria. Išgėrę keletą taurių atsipalaiduojame … ir prarandame kontrolę. Valia praranda gebėjimą priešintis ir pradedame daryti prielaidą, kad galime prisidegti vieną cigaretė, be rizikos tapti priklausomais vėl. Tačiau, kai psichologinė priklausomybė pašalinta, nėra jokios rizikos užsikabinti išgėrus. Nereikia savęs kontroliuoti ir bijoti pagundos, jog išgėrus prisidegsi cigaretę.

Dar viena rizika, kodėl rūkoriai palūžta. Svorio priaugimas.

Šį mitą paaiškinsime kitame straipsnyje.

Skaitytojų komentarai

  • Dina - Atsakyti

    gegužės 19, 2016 22:54

    O kaip atsikratyti psichologinės priklausomybės?

    • Evaldas - Atsakyti

      gegužės 20, 2016 09:04

      sveiki, Dina. Geriausia ir yra pradėti nuo psichologinės priklausomybės atsikratymo – o ne nuo nustojimo rūkyti ir kančių. Aš rekomenduočiau, dar rūkant pradėti kaupti žinias, kaip metė jūsų draugai… kas veikė, kas neveikė.Paskaityčiau internete ir pan. Tada su visa informacija jau galėsite priimti sąmoningą sprendimą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

6 − 1 =

Straipsniai

Allen Carr's Easyway

Straipsniai verti Jūsų dėmesio, kur galite palikti savo komentarą